هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

گزارش ندهید

به مایکروسافت گزارش ندهید! 

 بروز مشکل در سیستم

اشاره :

همه‌ شما با پیغام گزارش خطا در ویندوز اکس‌پی(مطابق شکل زیر) آشنا هستید. این پیغام هنگامی که ویندوز با مشکل برخورد کرده باشد (در غالب اوقات هنگ کرده باشد) و نتواند آن را حل نماید یا دلیل مشکل را کشف کند، ظاهر می‌شود و از کاربر تقاضا می‌کند این موضوع را به مایکروسافت گزارش کند. وقتی شما کلید را کلیک می‌کنید، ویندوز اکس‌پی از حافظه سیستم، پروسه‌های فعال سیستم و در مجموع از وضعیت سیستم یک گزارش تهیه می‌نماید و برای شرکت مایکروسافت ارسال می‌کند.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت، شرکت مایکروسافت با استفاده از اطلاعاتی که از این گزارش‌ها به‌دست می‌آورد، به مشکلات ویندوز پی ‌می‌برد و در نسخه‌های بروزرسان یا نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود این مشکلات را برطرف می‌نماید، اما ممکن است این رفتار ویندوز اکس‌پی، امنیت سیستم را به خطر بیاندازد.

چون با این گزارش، نام کامپیوتر، وضعیت برنامه‌ها و سخت‌افزار کامپیوتر و هر اطلاعات دیگری که شرکت مایکروسافت بخواهد، ارسال خواهد شد.

پیغام خطا در ویندوز xp

مرکز Department of Energy Computer Incident Advisory Capability در پی تحقیقاتی که دربارهِ موضوع گزارش‌های کاربران به مایکروسافت انجام داده، به این نکته رسیده است که گزارش‌هایی که در پی مشکلات برای مایکروسافت ارسال می‌شود، شامل اطلاعاتی از اسناد کاربران است.

خطر دیگری که این موضوع می‌تواند برای کاربران داشته باشد، نرم‌افزارهای تروجان و بدافزارهایی هستند که می‌توانند از این رخنه سیستم استفاده نمایند. هکرها برنامه‌های مورد‌نظرشان را طوری برنامه‌نویسی می‌کنند که با فعال شدن پروسه گزارش‌گیری مایکروسافت از سیستم، برنامه خود را که روی کامپیوتر نصب کرده‌اند اصطلاحاً بیدار می‌سازند و از اتصال کامپیوتر به اینترنت نهایت استفاده را می‌کنند.

کارشناسان اکیداً توصیه می‌کنند که با مشاهده پیغام ارسال گزارش به مایکروسافت روی کلیک Don"t Send کلیک کنید. در این حالت هیچ‌ اتفاقی برای سیستم روی نمی‌دهد و پس از چند ثانیه‌ای به حالت اولیه برمی‌گردد، اما اگر بخواهیم برای همیشه این پیغام را مشاهده نکنیم، چه‌کار باید انجام داد؟ این امکان در ویندوز اکس‌پی فراهم شده است که این پروسه غیرفعال شود. روش کار بدین صورت است:

 

1- از منوی Start ابزار RUN را اجرا کنید.

2- عبارت sysdm.cpl را تایپ نمایید و کلید Enter را فشار دهید.

3- از پنجره System Properties برگه Advenced را انتخاب کنید.

4- در پایین پنجره روی کلید Error Reporting کلیک کنید.

5-  اکنون از پنجره Error Reporting می‌توانید تمام Errorها را غیرفعال یا آن‌ها را تنها برای یک برنامه خاص فعال نمایید. از بخش Choose Programs می‌توانید به ویندوز بگویید برای کدام نوع برنامه‌هایی پیغام ارسال گزارش را نمایش دهد.

6- با زدن کلیک OK این تنظیم را به ویندوز اعمال نمایید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد