هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

نصب و راه اندازی ویندوز7

24 مراحله تا نصب ویندوز 7

 

در حالی که هنوز ویندوز ویستا جای خود رو به درستی در بین مردم باز نکرده و چند روزی نیز از ارایه سرویس پک 1 آن نمی گذرد شرکت مایکروسافت در اقدامی عجولانه به معرفی و ارایه ویندوز 7 پرداخت! هنوز دلیل این اقدام مایکروسافت به درستی مشخص نگردیده است ولی بعضی بر این عقیده اند که ویستا به دلیل سیستم سخت افزاری نسبتا" قوی برای نصب مورد استقبال گسترده مردم همانند Xp قرار نگرفت و شرکت مایکروسافت با رفع نسبی این مشکل در ویندوز 7 که می توان به دلیل شباهت بسیار زیاد به ویستا آن را نسخه اصلاح شده ویستا نیز نامید(!) اقدام به ارایه این ویندوز جدید کند. از ویژگی های ویندوز 7 که در مقایسه با ویستا بسیار به چشم می آید افزایش سرعت کار با ویندوز و نصب با حداقل سخت افزارها است. در این ترفند ما ابتدا سیستم مورد نیاز برای ویندوز 7 را از نظر شرکت مایکروسافت و همچنین از نظر خودمان که با تست فنی آنرا برآورد کردیم ارایه می کنیم سپس به معرفی نحوه نصب ویندوز 7 هم به صورت تشریحی و هم به صورت مصور (تصاویر کامل مراحل نصب نصب) می پردازیم. و در آخر مفتخر هستیم اعلام کنیم که وب سایت ترفند سیتی برای اولین بار در میان وب سایت های ایرانی این ترفند را ارایه کرده و هنوز هیچ وب سایت یا وبلاگ ایرانی اقدام به تشریح مراحل نصب و آموزش نصب ویندوز 7 به صورت تشریحی نکرده است و در این عرصه هم به لطف خداوند ترفند سیتی پیشتاز می باشد!

 

سیستم مورد نیاز

ابتدا سیستم مورد نیاز ویندوز 7 را در 3 سطح از نظر مایکروسافت و یک سطح تست از طرف ترفندسیتی بررسی می کنیم و سپس به سراغ مراحل نصب ویندوز می رویم:

ترفندسیتی - حداقل سیستم:

حاظه (RAM) : میزان ۵۱۲ مگابایت

پردازنده (CPU) : تک پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی

فضای هارد (HDD): میزان ۸ گیگابایت فضای خالی

گرافیک (VGA) : میزان ۱۶ مگابایت (بدون پشتیبانی Aero)

درایو نوری (ODD) : دی وی دی رام

مایکروسافت - حداقل :

حاظه (RAM) : یک گیگابایت

پردازنده (CPU) : تک پردازنده ۱ گیگاهرتزی

فضای هارد (HDD): میزان ۱۶ گیگابایت فضای خالی

گرافیک (VGA) : میزان ۱۲۸ مگابایت با پشتیبانی DirectX 9.0 (برای فعال شدن Aero)

درایو نوری (ODD) : دی وی دی رام

شبکه (Network) : اتصال به اینترنت برای دریافت به روز رسانی ها

مایکروسافت - خوب:

حاظه (RAM) : میزان ۲ گیگابایت

پردازنده (CPU) : دو پردازنده ۳ گیگاهرتزی

فضای هارد (HDD): میزان ۱۶ گیگابایت فضای خالی

گرافیک (VGA) : میزان ۲۵۶ مگابایت مستقل با پشتیبانی DirectX 9.0 (برای فعال شدن Aero)

درایو نوری (ODD) : دی وی دی رام

شبکه (Network) : اتصال به اینترنت برای دریافت به روز رسانی ها

مایکروسافت - عالی:

حاظه (RAM) : میزان ۴ گیگابایت به صورت ۲ کانال

پردازنده (CPU) : چهار پردازنده ۲.۴۴ گیگاهرتزی (مثل Intel Q6600)

فضای هارد (HDD): میزان ۲۰ گیگابایت فضای خالی

گرافیک (VGA) : میزان ۷۶۸ مگابایت مستقل با پشتیبانی DirectX 10.1

درایو نوری (ODD) : دی وی دی رایتر

شبکه (Network) : اتصال به اینترنت برای دریافت به روز رسانی ها

دانلود کامل ویندوز 7

در زیر 2 لینک برای دانلود کامل 2 نسخه 32 و 64 بیتی آماده کرده ایم. در ضمن اگر نمی دانید کدام نسخه برای سیستم شما مناسب است ما نسخه 32 بیت را به شما پیشنهاد می کنیم:

دانلود نسخه 32 بیتی با حجم 2.5 گیگا بایت

دانلود نسخه 64 بیتی با حجم 3.2 گیگا بایت

تنظیمات مادربورد

برای شروع کار باید تنظیمات مادربورد شمابه گونه ای تنظیم باشد که پس از ریست کامپیوتر، ابتدا بوت از سی دی رام یا دی وی دی رام شود. برای پی بردن به این موضوع ابتدا سی دی ویندوز را درون کامپیوتر قرار داده و کامپیوتر را ریست کنید سپس منتظر بمانید تا منوی بوت از سی دی رام  ظاهر شود. در این لحظه اگر پس از لود سی دی گزینه Press Any Key for Boot From Cd آمد تنظیمات مادربورد شما صحیح است و به مرحله بعدی بروید در غیر این صورت دوباره کامپیوتر خود را ریست کنید و پس از لود شدن صفحه اول مشخصات کلید Delete را چند بار فشار دهید تا وارد صفحه ابی رنگ تنظیمات مادربورد شوید سپس در آن به دنبال گزینه Advance BIOS Features یا گزینه مشابه رفته و در آن تنظیمات بوت را به شکل زیر تغییر دهید:

First Boot Device ------------> Cd Rom

Second Boot Device --------> Floopy

Third Boot Device ------------> Hard Disk

سپس کلید F10  را (معمولا") برای ذخیره و خروج انتخاب کنید (اگر کلیدF10  این عمل را انجام نداد کلید مشابهی را که عمل Save & Exit  را انجام می دهد بیابید).

مراحل نصب

لازم به ذکر است اعلام کنم تمام 24 مرحله ای که در پایین نام می برم به صورت مصور نیز موجود می باشد که به دلیل حجم زیاد تصاویر آنها را در این جا قرار داده ام . پس می توانید با باز کردن این لینک به طور همزمان مراحل تصویری و تشریحی را دنبال کنید. ضمنا" به دلیل تعداد بالای تصاویر ممکن است زمان کمی تا باز شدن کامل تصاویر طول بکشد.

مرحله اول: Boot

خوب اگر مراحل گفته شده را به درستی انجام داده باشید پس از ریست کردن کردن کامپیوتر و لود سی دی اینبار عبارت Press Any Key fotr Boot From CD or DVD  ظاهر می شود.

پس از ظاهر شدن عبارت Press Any Key fotr Boot From CD or DVD برای شروع نصب ویندوز یک کلید را به دلخواه از روی کیبورد فشار دهید (مثل Enter) تا صفحه نصب نمایان شود.

سپس چند دقیقه صبر می کنیم تا فایل های ویندوز از روی سی دی لود شوند و صفحه رنگی ویندوز  7 ظاهر شود.

نکته: این قسمت بذون علامت لودینگ می باشد و حدودا" 5 دقیقه زمان می برد تا اولین صفحه نصب ویندوز ظاهر شود پس شکیبا باشید.

مرحله دوم: انتخاب زبان و کشور

در این صفحه که صفحه اول نصب ویندوز میباشد 3 منوی کشویی وجود دارد که عبارتند از :

1- منوی کشویی اول ، منوی انتخاب زبان نصب ویندوز می باشد که معمولا" شامل یک گزینه English می باشد. (معمولا" در ورژن های بعدی ویندوز تعداد این زبان ها افزایش می یابد اما بعید است که زبان فارسی به این منو اضافه شود)

2- منوی دوم منوی انتخاب نوع زبان نمایش دهنده زمان ویندوز (تقویم و ساعت) می باشد که در صورت تمایل می توانید گزینه English را Persian تغییر دهید.

3- منوی سوم ، انتخاب نام کشور محل سکونت می باشد.

پس از تکمیل مراحل بالا کلید Next را میزنیم. تا صفحه ی جدیدی با 3 گزینه ظاهر شود:

مرحله سوم: نصب یا تعمیر؟در این مرحله صفحه ی جدیدی با 3 گزینه ظاهر شود:

1- Install Now ----> برای ادامه مراحل نصب این گزینه را انتخاب کنید.

2- What to know befor installing windows ----> برای خواندن دانستنی هایی قبل از نصب ویندوز این گزینه را انتخاب کنید

3- Repair your Computer ------> برای تعمیر ویندوز قبلی از این گزینه استفاده می کنیم.

پس از انتخاب گزینه اول در این مرحله پیغام Please Wait نمایان می شود و حدود 3 دقیقه منتظر می مانیم تا صفحه اصلی نصب ویندوز نمایان شود .

این صفحه 7 مرحله اصلی دارد که در زیر به شرح و توضیح هر کدام می پردازم:

مرحله چهارم : موافقت با قوانین

در این مرحله صفحه ای با عنوان Please read license term مقابل شما ظاهر می شود مبنی بر خواندن و قبول قوانین و مقررات استفاده از ویندوز 7.

برای ادامه مراحل نصب تیک گزینه I accept license terms را بزنید  کلید Next را بفشارید به مرحله بعدی نصب بروید.

مرحله پنجم : انتخاب نوع نصب

این مرحله شامل دو گزینه  Upgrade و  Customمی باشد که گزینه اول برای نصب ویندوز 7 از طریق اینترنت می باشد و گزینه دوم برای ادامه نصب از روی سی دی می باشد که باید آنرا انتخاب کنیم.

مرحله ششم : انتخاب مکان نصب

این مرحله همان طور که از نامش پیداست مختص به انتخاب درایو برای نصب ویندوز می باشد.

پس از انتخاب درایو مورد نظر برای نصب اگر نمی خواهید این درایو فرمت شود یا اطلاعات درون آنرا نیاز دارید و یا قبلا آنرا فرمت کرده اید کلید Next را بزنید و به مرحله بعد بروید. در غیر این صورت (ترفند سیتی) پس از انتخاب درایو کلید Drive Option (واقع در پایین صفحه) را انتخاب کنید تا 5 گزینه در اختیار شما قرار دهد که معمولا" از این 5 گزینه 3 تای آنها فعال است:

1- بروزرسانی حجم درایو  (فعال)

2- حذف درایو انتخاب شده (فعال)

3- فرمت درایو انتخاب شده (فعال)

4- بارگذاری درایو انتخاب شده (غیر فعال)

5- مقدار فضای اضافی (غیر فعال)

همان طور که مشخص است برای فرمت درایو مورد نظر باید گزینه 3 را انتخاب کنیم و پس از ظاهر شدن پیغامی مبنی بر مطمین بودن از حذف اطلاعات درایو ، کلید Ok را میزنیم و پس از چند ثانیه که عمل فرمت به اتمام رسید کلید Next را می زنیم.

نکته : توجه شود در این قسمت می توانید اندازه درایوهای خود را تغییر دهید البته در این صورت تمام اطلاعات موجود در آن درایو از بین خواهد رفت.

نکته : برای تغییر حجم درایو هایتان ابتدا آنهایی را که اطلاعاتشان را نیاز ندارید حذف کرده و سپس  از طریق گزینه های 4 و 5 می توانید درایو های جدید خود را با حجم دلخواه بسازید!

مراحل 7 ، 8 ، 9 ، 10 ، 11 ، 12 : نصب ویندوز

این مرحله شامل 5 گزینه است که از گزینه اول به طور اتوماتیک کامل می شوند و در نتیجه تا پایان این مراحل که زمانی در حدود 20 دقیقه طول می کشد کامپیوتر دیگر نیازی به حضور شما ندارد و شما می توانید برای صرف چای و استراحت به مدت 10 الی 20 دقیقه کامپیوتر خود را تنها بگذارید. ضمنا" ذکر مراحل زیر فقط برای آشنایی بیشتر شما با پروسه نصب ویندوز می باشد.

1- Copying windows files

2- Expanding files

3-Insalling features

4- Installing Updates

5- Completing installing

1- قسمت اول که مرحله کپی فایل های ویندوز می باشد بعد از 1 دقیقه به پایان می رسد.

2- قسمت دوم که طولانی ترین قسمت نصب می باشد مربوط به باز کردن و توسعه دادن فایل های کپی شده ویندوز بروی هارد است که این قسمت نیز بعد از طی شدن 15 دقیقه به پایان می رسد.

3- قسمت سوم مربوط به نصب ویژگی های ویندوز میباشد که در حدود 30 ثانیه زمان نیاز دارد.

4- قسمت چهارم نصب بروزرسانی ها است که پس از  حدود 1 دقیقه کامپیوتر را اتوماتیک وار ریست می کند و پس پس از بالا آمدن دوباره صفحه نصب این قسمت نیز به پایان می رسد.

5- مرحله آخر نصب نیز پس از 2 دقیقه به پایان می رسد که باز کامپیوتر ریست می شود و مراحل نصب به همین سادگی به پایان می رسد!!

مرحله سیزدهم : ری استارت ویندوز

در این مرحله ویندوز به طور اتوماتیک ریست می شود و باید منتظر بمانید تا پس از ورود به مراحل نصب بقیه مراحل دنبال شود. ضمنا" در این مرحله نیز هیچ کاری از طرف شما صورت نمی گیرد.

مرحله چهادهم : چک کردن عملکرد کامپیوتر توسط ویندوز

این مرحله هم که به صورت اتوماتیک وار انجام می شود برای تعیین رنکینگ و قدرت گرافیکی کامپیوتر شماست .

مرحله پانزدهم: وارد کردن سریال نامبر ویندوز:

در این مرحله باید کد اکتویشن ویندوز 7 را وارد کنید در غیر این صورت ویندوز شما پس از 45 روز به حالت تعلیق در میآید!

نکته: اگر کد اکتویشن را ندارید می توانید آنرا خالی بگذارید و (ترفند سیتی) کلید Next را فشار دهید تا پیغامی مبنی بر اینکه "بدون ورود کد بعد از مدتی ویندوز به حالت تعلیق در می آید" ظاهر شود و کلید No را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی بروید. در این صورت باید پس از نصب ویندوز برای جلوگیری از به تعلیق در آمدن ویندوز کرک آنرا نصب کنید)

مرحله شانزدهم : تعیین نوع حفاظت

این مرحله تعیین کننده نوع حفاظت ویندوز می باشد که شامل 3 گزینه زیر است:

A-نصب مهمترین توصیه ها و بروزرسانی ها :

انتخاب این گزینه سبب افزایش امنیت هنگام استفاده از اینترنت و همچنین نصب قابلیت حل آنلاین مشکلات احتمالی می باشد.

B- فقط نصب مهمترین بروزرسانی ها :

انتخاب این گزینه سبب کاهش امنیت در هنگام استفاده از اینترنت و همچنین حذف قابلیت حل آنلاین مشکلات احتمالی می شود.

C- این سوال را بعدا" بپرس

اگر فعلا" نمی دانید که کدام گزینه را انتخاب کنید با انتخاب این گزینه می توانید این سوال را به بعدا" موکول کنید.

مرحله هفدهم: تنظیم ساعت و تاریخ

در این مرحله تنظیم ساعت و تاریخ و همچنین تعیین فاصله زمانی نسبت به گرینویچ می باشد

مرحله هجدهم : انتخاب شبکه وایرلس

اگر از شبکه Wireless استفاده می کنید نوع شبکه خود را در این مرحله انتخاب کنید در غیر این صورت گزینه Skip را انتخاب کنید.

مرحله نوزدهم : انتخاب نوع شبکه

در این مرحله باید نوع استفاده خود از شبکه را انتخاب کنید که 3 گزینه Home , Work , Public موجود میباشد و با توجه به نوع استفاده خود از شبکه یک گزینه را انتخاب کنید. که ما در این جا گزینه اول (Home) را انتخاب کرده ایم.

مرحله بیستم : تست شبکه

تست شبکه انتخاب شده در این مرحله مرحله صورت می گیرد.

مرحله بیست و یکم : انتخاب یک گروه شبکه برای پیوستن به آن

و در نهایت یک گروه در شبکه را انتخاب می کنیم

مرحله 22 و 23 : مرحله پایانی و خوش آمدگویی ویندوز به شما

نصب ویندوز به پایان رسیده و شما می توانید از آن استفاده کنید!

 

لازم به ذکر است ، تمام 24 مرحله ای که در بالا نام برده شد به صورت مصور نیز موجود می باشد که به دلیل حجم زیاد تصاویر آنها را در این جا قرار داده شده است . پس می توانید با باز کردن این لینک به طور همزمان مراحل تصویری و تشریحی را دنبال کنید. ضمنا" به دلیل تعداد بالای تصاویر ممکن است زمان کمی تا باز شدن کامل تصاویر طول بکشد. در آخر از سایت ویندوز 7 نیز به دلیل ارایه عکس های این ترفند و همچنین تست فنی برای حداقل سیستم تشکر می کنیم که ما را در ارایه این مطلب یاری نمودند. »  

منبع  وب لاگ ترفندسیتی:

  http://tarfand30t.blogfa.com/post-742.aspx

نظرات 1 + ارسال نظر
mehran شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:51 ب.ظ http://www.oxinads.com/?a=1878

چنانچه دارای سایت یا وبلاگ پربازدیدی هستید می توانید با عضویت در سیستم اکسین ادز اقدام به نمایش تبلیغات نمایید و به ازای هر کلیک بازدیدکنندگان برروی تبلیغات تا سقف 800 ریال بعنوان پورسانت دریافت نمایید.همچنین با معرفی این سیستم به دیگران و عضویت آنها از طریق شما به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات آنها می شود مبلغ 50 ریال از طرف سایت به پورسانت شما اضافه خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد