هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

تغییر راهبرد و مسیر پیش روی بلک‌بری از زبان مدیر عامل جدید این شرکت

تغییر راهبرد مسیر پیش روی بلک‌بری از زبان مدیر عامل جدید این شرکت

واحد خبربیان می دارد  mobile.ir :   سال 2013 برای شرکت کانادایی بلک‌بری سال چندان موفقیت‌آمیزی نبود تا جایی که در ماه‌های آخر این سال، شایعاتی درباره خرید سهام بلک‌بری توسط شرکت‌هایی امریکایی، کانادایی یا اروپایی مطرح شد. اما این شایعات به حقیقت تبدیل نشد و سهام‌داران بلک‌بری تصمیم گرفتند شرکت را حفظ کرده و برای بهبود اوضاع، تغییراتی در بدنه مدیریت آن ایجاد کنند. بنابراین آقای جان چِن (John Chen) که سابقه مدیریت شرکت نرم‌افزاری Sybase (از زیرمجموعه‌های شرکت SAP) را نیز در کارنامه خود داشت به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت انتخاب شد.


  

آقای چن در آخرین روز از سال 2013 میلادی در پیامی که در خبرگزاری CNBC منتشر شد، خطاب به مشتریان، سهامداران و کارکنان شرکت بلک‌بری، مسیر پیش روی این شرکت را مسیری روشن دانست و بخش‌هایی از برنامه مدیریتی خود را با ذی‌نفعان و دوست‌داران بلک‌بری در میان گذاشت.

متن زیر ترجمه‌ کامل یادداشت آقای چن است:

اگر تنها به کسب‌وکار گذشته بلک‌بری نگاه کنیم، می‌توان به سادگی درباره این شرکت منفی‌بافی کرد و این درست همان کاری است که رقبا انجام می‌دهند. اما من به این‌که بلک‌بری سابقا چگونه بوده است توجه نمی‌کنم. تمرکز من بر این موضوع است که بلک‌بری امروز چیست و در آینده چه خواهد بود.

امروز شرکت ما از لحاظ مالی قدرتمند است، درک خوبی از فناوری دارد و در موقعیتی قرار گرفته که آینده خوبی خواهد داشت. در مدت زمان کمتر از 2 ماه که من و تیمم به بلک‌بری آمده‌ایم، با همکاری هم استراتژی ثبات شرکت را طراحی کردیم تا به حوزه‌های اصلی توانمندی شرکت یعنی بخش‌های سازمانی و امنیت بازگردیم و در نهایت، کارآمدی شرکت را به حداکثر برسانیم.
این اولین بار نیست که من در یک شرکت فناوری که با مشکلات چالش‌برانگیز دست‌وپنجه نرم می‌کند مسئولیت بر عهده گرفته‌ام. من به بلک‌بری آمده‌ام تا این چالش‌ها را از بین ببرم چون اعتقاد دارم که ما می‌توانیم موفق شویم.
یک تیم باتجربه و باهوش از برترین مدیران صنعتی در بخش‌های سازمانی، توسعه شرکت و برنامه‌ریزی استراتژیک و بازاریابی در کنار من هستند و در هفته‌های آتی نیز من تیم رهبری بلک‌بری را از میان افرادی که مهارت‌ها و اشتیاق لازم را برای بازگردادن این کمپانی به مسیر سوددهی دارند تشکیل خواهم داد.

در این مدت لازم بود تغییراتی سریع و تأثیرگذار ایجاد کنیم تا از امنیت سرمایه‌گذاری مشتریان در زیرساخت‌ها و راهکارهای بلک‌بری مطمئن شویم. تغییرات انجام‌شده نشان می‌دهد که ما نسبت به بی‌ابهام بودن استراتژی‌های مدنظرمان و روش‌های اجرای آن متعهد هستیم.

نخستین اولویت تیم این بود که بر روی مهمترین فاکتورهای پیش‌برنده‌ کسب‌وکار بلک‌بری تمرکز کنیم بنابراین مجبور شدیم ساختار عملیاتی جدیدی را پیاده‌سازی کنیم که تمرکز آن بر سرویس‌های سازمانی ، پیام‌رسانی، سیستم‌عامل QNX و ابزارهاست. این ساختار با تمرکز بیشتر بر روی خدمات و نرم‌افزارها موجب پیاده‌سازی مدل کسب‌وکار مناسب‌تری در بخش ابزارها می‌شود و از اهداف مربوط به تغییر و رشد واحدها پشتیبانی می‌کند.
در بخش خدمات سازمانی، ما هنوز هم رهبری بازار را در دست داریم. گول ادعاها و لفاظی‌های رقبا درباره این‌که تجربه بیشتری نسبت به بلک‌بری دارند و محصولات آنها امن‌تر است را نخورید. در حال حاضر بلک‌بری بیش از 80 هزار مشتری سازمانی در سراسر جهان دارد و تعداد این مشتریان بیش از سه برابر مجموع مشتریان Good، AirWatch و MobileIron است. همین موضوع بلک‌بری را به رهبر دنیای مدیریت ابزارهای موبایل تبدیل می‌کند.

بسیاری افراد در صنایع تحت کنترل دولت (سازمان‌هایی با سخت‌گیرانه‌ترین الزامات امنیتی) هنوز هم برای ایمن‌سازی زیرساخت‌های بخش موبایل خود فقط به بلک‌بری وابسته هستند. سازمان‌های دولتی نمی‌توانند به‌جای بلک‌بری با شرکت دیگری همکاری کنند چرا که ما تنها ارائه‌دهنده خدمات مدیریت ابزارهای موبایل هستیم که مجوز فعالیت بر روی شبکه‌های وزارت دفاع امریکا را اخذ کرده‌ایم و به همین دلیل وزارت دفاع امریکا تنها می‌تواند از بلک‌بری استفاده نماید. علاوه بر این، هر هفت دولت عضو در گروه G7 (امریکا، ژاپن، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان و کانادا) مشتریان بلک‌بری هستند.
سرویس محبوب پیام‌رسانی بلک‌بری‌مسنجر (BBM) نیز در بین صنایع تحت کنترل دولت به عنوان امن‌ترین نرم‌افزار پیام‌رسانی موبایل مشهور است و مشتریان واقعا این نرم‌افزار را دوست دارند. در 60 روز گذشته بیش از 40 میلیون کاربر iOS و اندروید برای استفاده از BBM ثبت‌نام کرده‌اند. ما به سرمایه‌گذاری بر روی این نرم‌افزار محبوب ادامه خواهیم داد و با برنامه‌ریزی دقیق، ویژگی‌ها و کانال‌های ارتباطی آن را طوری خواهیم ساخت که در سال‌های آتی به یک جریان درآمدی سودآور تبدیل شود.

سیستم‌عامل QNX نیز به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین فناوری‌های بلک‌بری همواره آماده رشد بیشتر است. این فناوری در حال حاضر در صنعت خودرو به عنوان فناوری غالب ماشین-به ماشین (M2M) محسوب می‌شود و در ماه ژانویه در طی نمایشگاه CES، قابلیت‌ها و سرویس‌های ابری جدید آن رونمایی می‌شود و ما نیز برای توسعه این فناوری به دنبال همکاری‌های سازنده با شرکای خود هستیم.

ما برای چابکی بیشتر و پاسخگویی بهتر به تقاضاهای بازار و نیازهای مشتریان، تغییراتی در مدل کسب‌وکار بخش ابزارهای موبایل بلک‌بری ایجاد کرده‌ و برای تولید تلفن‌های هوشمند خود در اندونزی و سایر بازارهایی که رشد سریعی دارند با فاکس‌کان مشارکت می‌کنیم. همچنین تیم طراحی و سخت‌افزار شرکت را بر روی تولید محصولاتی با کیفیت بالا و قیمتی رقابتی متمرکز کرده‌ایم. توانمندی و کارآمدی شرکت فاکس‌کان این امکان را برای ما فراهم می‌کند که رقابت مؤثرتری داشته باشیم و به روند ارائه محصولات به بازار سرعت ببخشیم، چرا که می‌توانیم طراحی‌های خود را بر مبنای تولید محصولاتی با چرخه عمر سریعتر انجام دهیم. با حضور شریکی که نیازهای سخت‌افزاری ما را تأمین می‌کند، بلک‌بری می‌تواند بر روی تخصص اصلی خود یعنی طراحی فوق‌العاده، امنیت در سطح کلاس جهانی، توسعه نرم‌افزار و مدیریت موبایل سازمانی تمرکز کند.

ما در ماه‌های اخیر معامله‌ای عالی را به سرانجام رساندیم و مسیری طولانی را پیش رو داریم. با بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه نقدی، وضعیت مالی خوبی داریم، روح تازه‌ای در کالبد شرکت دمیده شده و به فناوری، پلتفرم و شبکه‌ای عالی که در اختیار داریم دلگرم هستیم.

من باور دارم که مسیری روشن در مقابل بلک‌بری وجود دارد که ما را به رقیبی چابک و پیشرو تبدیل می‌کند.

این سفر تازه شروع شده است.

جان چن منبع CNB
نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا جوادی دوشنبه 29 دی‌ماه سال 1393 ساعت 01:48 ب.ظ

با سلام
جوادی هستم دبیر اجرایی نشست وبلاگ نویسی کتابداری که در دانشگاه شهید بهشتی در اریخ 14 بهمن 93 از ساعت 14-16 برگزار می شود
از شما دعوت می شود تا در این نشست ما را همیاری مایید
لطفا اعلام حضور خود را به ایمیل بنده ارسال نمایید
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد