هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

امنیت، مهم‌ترین اولویت بلک‌بری


امنیت، مهم‌ترین اولویت بلک‌بری - فروش گوشی به سیاستمداران با خرید Secusmart



واحد خبر mobile.ir : کمپانی بلک‌بری در روز سه‌شنبه 29 جولای 2014 (7 مرداد 1393) اعلام کرد که در آستانه خرید یک شرکت خصوصی آلمانی به نام Secusmart قرار دارد. Secumart -- که اخیرا به‌دلیل نرم افزار ضد استراق سمعش به شهرت رسید -- در زمینه رمزنگاری صوت و داده‌ها و تامین امنیت دستگاه‌های موبایل فعال بوده و از سال 2009 با بلک‌بری همکاری داشته است. گفته می‌شود هدف بلک‌بری از این اقدام آن است که Secusmart به هسته مرکزی تامین امنیت مجموعه دستگاه‌های بلک‌بری تبدیل شود. بلک‌بری با انجام این معامله، گستره فعالیت خود را افزایش داده، و در آن واحد امنیت محصولات خود را تقویت خواهد کرد.

  

بلک‌بری که از پیشگامان تولید و عرضه تلفن همراه محسوب می‌شود، چندی است از میدان رقابت با دیگر کمپانی‌ها فاصله گرفته ولی با روی کار آمدن مدیر عامل جدید به نام جان چن (John Chen) -- که همیشه از او با عنوان استاد تحول در صنعت تکنولوژی یاد می‌شود -- بارقه‌های امید در این شرکت زنده شده و اقدام اخیر، جدیدترین کاری بوده است که این شرکت برای یافتن بازار‌هایی با مخاطب خاص کلید زده تا بتواند جایگاه خود را در حوزه‌ای که مدتهاست به رقبایی چون آیفون اپل و گلکسی سامسونگ واگذار کرده، دوباره پیدا کند. به گفته جف بلابر (Geoff Blaber) تحلیل‌گر CCS Insight « دیدن اینکه بلک‌بری پس از یک دوره اقدامات ضربتی و بی‌تدبیرانه در برخورد با مسایل، به شناسایی بازار و سرمایه‌گذاری درازمدت در بخش خدمات سازمانی روی آورده، یک نشانه امیدوار کننده است.»

به گفته دکتر هانس کریستوف کوئل (Hans-Christoph Quelle) -- مدیر عامل Secusmart -- یکی از اهداف این شرکت آن است که نرم‌افزار‌های خود را به دست هر نخست وزیر و رییس جمهوری در دنیا برساند. وی می‌گوید: «از این پس دیگر نیازی نیست منتظر پیدا کردن خط ثابت مطمئن بمانید.» منظور کوئل از این جمله آن است که صدای اشخاص باید با امنیت بیشتری مخابره شود. او معتقد است هر مکالمه‌ای ممکن است به وسیله سیستم‌های کامپیوتری یا دستگاه‌های استراق سمع کنترل شود. وی می‌افزاید: «گوش دادن به مکالمات و نسخه‌برداری از آنها کاری بسیار ساده است. مکالمه نیاز به حفاظت دارد و اهمیت آن درست به اندازه اهمیت فایل پاورپوینتی است که یک مقام مسئول قصد دارد در جلسه‌ای محرمانه ارائه کند.» ناگفته نماند که Secusmart وظیفه تامین امنیت دستگاه‌های موبایل مقامات دولتی آلمان و کانادا را بر عهده دارد. از این جمله می‌توان به گوشی بلک‌بری آنگلا مرکل -- صدر اعظم آلمان -- اشاره کرد که پس از رسوایی جاسوسی آمریکا در سال گذشته مورد استفاده وی قرار گرفته است.

Angela Merkel and Secusmart

با وجود اینکه جان چن قصد رقابت در بازار تلفن همراه هوشمند را دارد، در عین حال فعالیت خود را بر روی توانایی‌های قدرتمند بلک‌بری در زمینه مدیریت دستگاه‌های موبایل و تقویت امنیتی متمرکز کرده است. وی ضمن مصاحبه‌ای با اشاره به اینکه به منظور رقابت در حوزه امنیت موبایل، همکاری با Secusmart پوئن مثبتی برای بلک‌بری به حساب می‌آید گفت: «همه می‌خواهند راجع به استراق سمع صحبت کنند، در‌حالی‌که قضیه واقعا به اینجا ختم نمی‌شود. اکنون دولت‌ها و شرکت‌ها هرچه بیشتر به دنبال امنیت در دستگاه‌های موبایل خود هستند.» چن یادآور شد که پس از یکپارچه شدن دستگاه‌های بلک‌بری با نرم‌افزار‌ امنیتی Secusmart «امنیت مکالمات طبقه‌بندی شده مقامات بلند‌پایه کشور‌ها تامین خواهد شد.» وی با بیان اینکه بلک‌بری توجه خود را به ارگان‌های تحت نظارت دولت نظیر بخش‌های مالی، انرژی و بهداشت و درمان معطوف کرده است اضافه کرد: «خرید شرکت Secusmart نشان‌دهنده تمرکز ما در مقابله با افزایش هزینه‌های امنیتی و تهدید‌های فراوانی است که دامنه وسعت آنها از حریم خصوصی کاربران تا امنیت ملی را در‌بر می‌گیرد.»

طرح EMM یا مدیریت موبیلیتی سازمانی

جان چن در نشست بلک‌بری که در موزه هنر و طراحی نیویورک برگزار شد، گفت: «ما مشتری‌های خوبی داریم که خود گواهی بر کیفیت کار ما هستند؛ مشتریان سازمانیِ متعدد که به ما اعتماد کرده‌ و از ما توقع کار بیشتر دارند.» کار بیشتر از منظر چن و بلک‌بری، حول امنیت و صنایع تحت نظارت دولت می‌چرخد. چن عنوان کرد که به رغم تمرکز فعالیت بلک‌بری در آمریکای شمالی، استراتژی این شرکت یک استراتژی جهانی است. به گفته وی همانطور که آسیا بازاری قوی برای بلک‌بری بوده است، کشور‌های منطقه EMEA (اروپا، خاور‌میانه و افریقا) نیز به همان میزان قدرتمند ظاهر شده‌اند. کاملا واضح است که بلک‌بری با ورود به این حوزه (امنیت دستگاه‌های موبایل) و جلب مشتریان مختص به خود، قصد دارد با ایجاد یک بازار انحصاری، خود را از دیگر شرکت‌ها متمایز کند. حال چالش عمده‌ای که پیش روی این کمپانی قرار دارد آن است که شرکت‌ها را متقاعد کند تا کار مدیریت و تامین امنیت دستگاه‌های موبایل، اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسانی خود را به بلک‌بری بسپارند.

مشتریان بلک‌بری تمام دولت‌های گروه G7، شانزده دولت از گروه G20، ده کشوری که همگی آن‌ها صاحب بزرگترین شرکت‌های داروسازی، حقوقی و صنایع اتوموبیل‌سازی هستند و 5 شرکت صاحب‌نام نفتی و گازی را شامل می‌شود. اکنون سؤال اینجاست که آیا این دولت‌ها و شرکت‌ها بلک‌بری را یک کمپانی از رونق افتاده و در انتهای دوران کاری خود تصور می‌کنند، یا آن را شرکتی می‌دانند که در کار خود نوآوری داشته و می‌تواند شریک خوبی در آینده باشد.

چن با اشاره به اینکه در دوسال اخیر کمپانی پروسه بازسازی طولانی و سختی را پشت سر گذاشته است عنوان کرد که شرکت با اتمام تعدیل نیرو در انتهای جولای به زودی در مسیر رشد قرار خواهد گرفت. چن افزود: «ما از همین حالا اقدام به جذب نیرو کرده‌ایم ولی فعلا شیب استخدام‌ها ملایم خواهد بود.» وی اظهار امیدواری کرد که با عرضه دو محصول جدید بلک‌بری با نام‌های بلک‌بری پاسپورت و بلک‌بری کلاسیک و هم‌چنین ارائه نسخه به‌روز‌شده نرم‌افزار مدیریت موبایل بلک‌بری، درآمد این شرکت در نیمه سال آینده رو به افزایش خواهد گذاشت.

منبع : BlackBerry

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد