هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

ویندوز 7

ویندوز Windows 7 Public Beta 1 Build 6.1.7000

ویندوز سون هفتمین نسخه از سیستم عامل ویندوز می‌باشد و به همین دلیل است که  نام آن را ویندوز 7 را بر آن گذاشته‌اند. این ویندوز در پی برخی انتقاداتی که از سنگین بودن هسته نسخه قبلی سیستم عامل مایکروسافت می شد با رفع مشکلات عمده ویستا به بازار آمده است.ویندوز 7 همچنین از رابط کاربری چند لمسی که از تعامل انگشتان دست حاصل می شود پشتیبانی می کند. نصب کامل این ویندوز تنها به 8GB فضا نیاز دارد.


 

یکی از بیشترین انتقاداتی که همواره گریبان گیر ویندوز ویستا بود، سنگین بودن هسته آن می باشد. به طوری که قابلیت اجرای آن بر روی تجهیزات همراه جدید که از حافظه های SSD با حجم نسبتا پایین استفاده می کنند بسیار کم است. ویندوز 7 این مشکل را هموار ساخته است. به طوری که این سیستم عامل به راحتی برروی یک SSD 16 گیگابایتی قابل نصب می باشد ( 8 گیگابایت برای نصب و 8 گیگابایت برای اجرا)

این سیستم عامل مایکروسافت امکانات ویژه جدیدی هم برای کاربرانی که از صفحات نمایش لمسی استفاده می کنند فراهم کرده است: تکنولوژی چند لمسی.
رابط کاربری چند لمسی : رابط کاربری چند لمسی آن است که از حرکات چند انگشت در ویندوز پشتیبانی می‌کند و تعامل کاربر تمامی برنامه‌ها را در صورتی که بخواهد از آن‌ها استفاده کند، بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال کاربر می‌تواند یک پیانوی مجازی را با لمس کلیدهای مجازی برروی صفحه اجرا کند، به سادگی عکس‌ها را برروی صفحه درگ کرده، عکس‌ها را با دو انگشت چرخانده و بر روی آن‌ها زوم کند.

 


 


امکان Play-to در ویندوز 7 پخش راحت آهنگ، ویدیو و عکس‌های دیجیتالی را در شبکه‌های رایانه خانگی مقدور می‌کند همچنین برنامه‌های مدیا پلیر و مدیا سنتر در ویندوز 7 از فورمت‌های رسانه‌یی بیشتری برای پخش ویدیو، آهنگ و سایر محتوای دیجیتالی پشتیبانی می‌کنند و برای مجموعه گسترده‌تری از دستگاه‌ها سینک می‌شوند.

رابط گرافیکی ویندوز 7 بسیار شبیه ویستا است. البته تغییراتی در آن صورت گرفته تا حجم سرکش وستا کمتر شود. اما مثل ویستا می توانید ماوس خود را روی نوار ابزار بگذارید و تصویری کوچک از برنامه خود را ببینید.
امکانات آنلاین ویندوز 7 نیز در نوع خودش جالب توجه می باشد. Web جزء لاینفک ویندوز 7 می باشد بطوریکه هویت های Windows Live ID نقشی اساسی در نصب و راه اندازی ویندوز 7 خواهند داشت.
شمایل جدید نرم افزار Paint هم در نوع خودش جالب توجه است. این نرم افزار را با همان سادگی اما حالا با شکلی جدید می توانید در ویندوز 7 ببینید

 



 

این هم تصویری از دسکتاپ این ویندوز(۷)بتا:

 

  

 

 

منبع:Arash01@yahoogroups.com

 

مسابقه وبلاگ نویسی عاشورا

رسا،‌ سرویس فرهنگی ـ دومین مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی بوی سیب در راستای فرهنگ سازی برای ترویج پیام عاشورا از سوی رادیو معارف برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سعید طالبی‌نیا، دبیر دومین طرح سراسری وبلاگ نویسی بوی سیب، در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز نام نویسی این مسابقه خبر داد و افزود: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رادیو معارف مسابقه وبلاگ نویسی بوی سیب را ویژه وبلاگ نویسان کشور و در چهار بخش ادبیات عاشورایی، متن های عاشورایی، نوا و نمای عاشورایی و بخش ویژه برگزار می کند.

وی افزود: اتکا بر منابع غنی معارفی، بهره گیری از ادبیات وبلاگ نویسی، تاثیرگذاری و ارتباط با مخاطب و خلاقیت در ارائه محتوا از شرایط اختصاصی شرکت در مسابقه بوی سیب اعلام شده است.

مدیر روابط عمومی رادیو معارف بر بهره گیری مناسب از نمادهای عاشورایی، کاربرد جملات و عبارات معتبر و مستند از حضرت ابا عبدالله (ع) و عدم استفاده از موسیقی در کلیپ ها تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: این مسابقه در محورهای نوا و نمای عاشورایی در دو موضوع فوتو بلاگ و پادکست و همچنین موضوعات اینترنت و قیام حسینی، نقد و بررسی ادبیات حسینی در اینترنت، آسیب شناسی وبلاگ ها و سایت های حسینی و به مناسبت سی امین سالگرد انقلاب اسلامی در چهار موضوع نقد و بررسی ادبیات انقلاب اسلامی در اینترنت، آسیب شناسی وبلاگ ها و سایت های انقلابی، بررسی ارتباط انقلاب اسلامی و قیام اباعبدالله، نقد و بررسی عملکرد ارگان های فرهنگی و انقلابی در زمینه هدایت فکری وبلاگ ها و سایت ها اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام طالبی نیا، رسانه دینی در دو موضوع نقد و بررسی عملکرد رادیو معارف از بدو تأسیس تا کنون، نقد و بررسی عملکرد صدا و سیما در ترویج فرهنگ حسینی و محور وقف و قیام اباعبدالله در موضوع بررسی کارکرد وقف در گسترش فرهنگ حسینی، آسیب شناسی موقوفه های حسینی، نقد و بررسی عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه حمایت از محافل و مراکز حسینی را از دیگر محورهای این مسابقه خواند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان از اول محرم الحرام تا اربعین حسینی برابر با 28 بهمن فرصت دارند برای نام نویسی دراین مسابقه به نشانی اینترنتی www.bouyesib.ir مراجعه کنند.

تسلیت

فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به تمامی شیعیان و عاشقان دلسوخته سرور شهیدان آقا ابا عبد الله الحسین و یاران آن امام همام تسلیت می گویم

و به امید روزی که با  ظهور حضرت مهدی (عج ا... فرجه) هر  ظلم و فساد که در جهان  است ریشه کن شود.

بهداشت رایانه

بازیهای رایانه‌ای به سلامت مغز بزرگسالان کمک می‌کنند

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید روی بزرگسالان نشان می‌دهد که بازیهای رایانه‌ای کودکان می‌تواند تاثیرات فراوانی بر بهبود سلامت مغز آن‌ها داشته باشد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، انجام مطالعات و بررسی‌های فراوان روی 40 فرد کهنسال که سن آن‌ها بین 60 تا 70 سال بود نشان داد، آن دسته از کهنسالانی که بازی‌های کهنسالانی که بازی‌های رایانه‌ای استراتژیک و فکری را انجام می‌دهند، در آزمون‌های شناختی نتایج بهتری کسب می‌کنند.
بر اساس نتایج این بررسی‌ها، زنان و مردانی که بازی‌های رایانه‌ای را برای یک ماه به کار برند، در آزمون‌های حافظه، نتیجه‌گیری و توانایی انجام چندکار به صورت همزمان بسیار موفق‌تر از دیگر افراد بوده‌اند.
به گفته محققان، آن دسته از بازی‌های رایانه‌ای که هیجان‌انگیز هستند و کاربر را به فکر کردن وادار می‌کنند،‌ به افراد کهنسال کمک خواهند کرد تا توانایی‌ها و سلامت مغز خود را افزایش دهند. نتایج این بررسی‌ها در آخرین شماره نشریه تخصصی "روانشناسی و کهنسالی" آمریکا منتشر شده است.

به گفته "آرتو اف. کرامر" یکی از اساتید دانشگاه النویز آمریکا، این نخستین تحقیقی است که بر افزایش انجام بازی‌های رایانه‌ای و تاثیرات مثبت آن بر مغز انسان تاکید می کند.

برگرفته شده از وب سایت:http://www.iritn.com/index.php?action=show&type=news&id=14435