هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

زبان اشاره تلفن های همراه

زبان اشاره از پشت تلفن همراه! به نظر کمی عجیب می آید اما این پروژه ای است که توسط دانشگاه واشنگتن UW در حال تحقیق و اجراست.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از IT News، ممکن است با خود فکر کنید که این پروژه با چه هدفی صورت می گیرد اما می بینیم که گاهی یک پیام کوتاه و یا یک پیام فوری چقدر می تواند مورد سوء تعبیر قرار گیرد.

در حالیکه تلفن هایی مانند EV 4G و iPhone 4 قابلیت اجرای کنفرانس ویدئویی را دارند این ویژگی وابسته به این است که کاربر تلفن را جلوی یکی از دستان خود که حرکات زبان اشاره را انجام می دهد نگه دارد، که البته در این حالت استفاده از زبان اشاره با یک دست دشوار می شود.

مشکل دیگری که متوجه این طرح است محدودیت پهنای باند است که مشکلاتی را حین اتصال و البته هنگام صدور صورتحساب فراهم می آورد.

با این حال این تیم در نظر دارند تا جهت اجرای پروژه خود از MobileASL با یک دهم پهنای باند کنفرانس ویدئویی iPhone 4 Face Time استفاده نمایند.

در این تحقیق 11 دانشجویی که به طور مادرزاد ناشنوا و یا شنوایی اندک بودند شرکت داشتند و 200 تماس تلفنی که میانگین هر کدام 90 ثانیه بود انجام شد. 
 

منبع: شبکه فناوری اطلاعات ایران: http://www.iritn.com/

موتور جستجوی جدید تلفن همراه گوگل

شرکت Google قصد دارد موتور جست‌وجوی جدیدی را برای استفاده در تلفن‌های همراه راه‌اندازی کند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری سلام، این سرویس به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند انواع فایل‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز خود از جمله زنگ‌ها، بازی‌ها و ... را از طریق از طریق تلفن‌همراه خود مشاهده و استفاده کنند.
پیش از این نیز سایت گوگل موتور جست‌وجویی محبوبی برای کاربران تلفن‌همراه عرضه کرده‌ بود.
شرکت گوگل قصد دارد با اجرای این طرح جدید، جست‌وجویی کاربران را از محدوده صفحات وب فراتر ببرد و کاربران بتوانند از این پس با استفاده از این سایت، تمامی ابزارهای مورد نیاز تلفن‌همراه خود را پیدا کنند و از تمام رسانه‌های ارتباطی استفاده کنند.
با این سرویس جدید مشترکان قادر خواهند بود به طور مثال با جست‌وجوی به دنبال یک فایل‌صوتی برای زنگ تلفن‌همراه، تمامی شرکت‌هایی که این فایل را عرضه می‌کنند شناسایی و به راحتی از آن‌ها خریداری کند.
شرکت گوگل به منظور اجرای دقیق و جامع این پروژه، با بیشتر شرکت‌های بزرگ و کوچک عرضه کننده نرم‌افزار و فایل‌های مورد نیاز تلفن‌همراه تبادل نظر کرده است و نزدیک به تمام موارد مورد نیاز کاربران را در فهرست خود جای داده است.
هنوز زمان مشخصی برای اجرای این طرح از طرف شرکت گوگل اعلام نشده است. گفته می‌شود گوگل برای اجرای این طرح با مشکلات فنی نیز روبرو شده است. 
 

منبع : شبکه فناوری اطلاعات ایران : http://www.iritn.com/

سرویس جدید ترجمه گوگل

گوگل زبان فارسی را به زبان‌های سرویس Google Translate که به‌طور خودکار ترجمه به یک زبان یا برگرداندن متن از آن زبان به زبان‌های دیگر را فراهم می‌کند، افزود.

به گزارش خبرگزاری بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران از سایت ایستنا، گوگل اظهار امیدواری کرده است این سرویس که به نشانی http://translate.google.com قابل دسترس است، برای برقراری ارتباط مورد استفاده افراد داخل و خارج از ایران قرار بگیرد.

به گفته یکی از دانشمندان گوگل، این سرویس خالی از ایراد نیست از این رو احتمال بروز اشتباه وجود دارد و این سرویس در حال حاضر برای ترجمه بین زبان انگلیسی و فارسی بهینه شده اما گوگل در حال کار برای بهبود ترجمه بین فارسی و زبان‌های دیگر Google Translate است.  

منبع:شبکه فناوری اطلاعات ایران :http://www.iritn.com