هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

هزاره اطلاع رسانی..............( Information Mellinium)

این وبلاگ در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی، الگوی سایبرنتیک و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی فعالیت می کند(وعلاقمند به فعالیت در رشته های مربوط مثل علوم رایانه٬ برنامه نویسی و...

توصیه شرکت موزیلا (مرورگر فایر فاکس)

شرکت موزیلا چند روز گذشته به کاربران مرورگر اینترنتی فایرفاکس توصیه کرد هر چه سریع‌تر جدیدترین نسخه از این مرورگر موسوم به نسخه 3.6 را بارگذاری و نصب کنند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از فارس، این شرکت همچنین از روز گذشته به طور خودکار پیام هایی را برای کاربران این مرورگر به نمایش درمی آورد تا در صورتی که از نسخه های قدیمی این مرورگر استفاده می کنند، هر چه سریع تر به استفاده از نسخه جدید آن روی بیاورند. پیش از این در اواسط سال 2009 نیز موزیلا از کاربران خود خواسته بود تا نسخه 3.5 این مرورگر را بارگذاری و نصب کنند. کاربران در صورت تمایل می توانند بلافاصله نسخه جدید را بارگذاری کنند یا این کار را به آینده موکول کنند.
نسخه نهایی فایرفاکس 3.6 در تاریخ 21 ژانویه آماده شد و در دسترس قرار گرفت و کاربران از آن زمان می توانستند در صورت تمایل این نسخه را بارگذاری کنند. ثبات و امنیت بیشتر و افزونه های متنوع از جمله مهم ترین امکانات این نسخه از فایرفاکس محسوب می شود.  

منبع:شرکت فناوری اطلاعات ایران: http://www.iritn.com/ITshow-news-16582.htm

تقویم ۸۹

 سال ۱۳۸۹ مبارک باد

دانلود تقویم ۱۳۸۹ برای دسکتاب  

لطفا برای دانلود تقویم ۱۳۸۹ بر روی لینک زیر کلیک نمایید: 

http://www.yaghoubi.ir

 

ترجمه و گردآوری کتاب ویندوز ویستا ( کامل ترین مرجع )

انتشار کتاب بنده با عنوان آموزش گام به گام ویندوز ویستا توسط انتشارات کتابدار ۱۳۸۹. 

 

سرپرست، علی اکبر،

1354

ویندوز ویستا مرجع سریع و گام به گام

369ص.: مصور، جدول.148 . فناوری اطلاعات؛ 10.." کتاب حاضر ترجمه و گردآوری از"Windows vista secrets" تألیف نانسی مویر و "Windows.ویندوز مایکروسافت 2. سیستم های عامل (کامپیوتر). حسینی، بی بی رقیه، گردآورنده.QA76/ 36 1389 س 95 و/ 76

شماره کتابشناسی ملی

 

مجموعه کتابدار؛

فیپا

واژه نامه

Vista just the steps for dummies

تألیف برایان لیوینگ

: 2550791  

استون، پاول تروت است

1.

و مترجم

005/446

/ گردآوری و ترجمه علی اکبر سرپرست، بی بی  رقیه حسینی. تهران: کتابدار، . 1389 

تبریک و تهنیت

پیشاپیش فرارسیدن عید بزرگ باستانی نوروز ایرانی را به تمامی ایرانی های آزاد اندیش و عاشق  مرز و بوم ایران مبارک باد. 

سال نو بهار ۱۳۸۹ هجری شمسی بر کتابداران و اطلاع رسانان و کلیه مرزبانان علم و دانش مبارک باد . 

 

 

امکان سنجی فنی استفاده از فناوری های وب در جهت ارائۀ خدمات ...

 انتشار مقاله ی جدیدم در مجله الکترونیکی ارتباط علمی با عنوان: (کتابخانۀ شهید باهنر)

چکیده مقاله:

امکان سنجی فنی استفاده از فناوری های وب در جهت ارائۀ خدمات بلا درنگ به کاربران کتابخانۀ مرکزی دانشگاه تربیت معلم تهران

کتابخانه ارگانیسمی است که به لحاظ تاریخی، هر فناوری نوینی را در جهت اشاعۀ اطلاعات و ارائۀ خدمات به کاربران به کار می‌گیرد. در عصر جدید، با توجه به فراگیر شدن استفاده از وب و فناوری‌های مرتبط با آن، کتابخانه نیز می‌تواند از این پدیده در راستای رفع موانع استفاده از کتابخانه و تقویت را‌ه‌های بازیابی سهل و سریع اطلاعات بهره گیرد و بدون نیاز به حضور فیزیکی کاربران در محیط کتابخانه، خدماتی را به صورت فوری به آنان ارائه دهد. این امر صرفه جویی در وقت کاربران بر اساس قانون چهارم رانگاناتان را امکان پذیر می سازد. در این مقاله که به شیوۀ سندی تدوین شده است آن دسته از فناوری‌ها و ابزار‌های وبی که امکان برقراری ارتباط همزمان و فوری را فراهم می‌کنند؛ نظیر گپ، همایش تصویری، پیام‌رسانی فوری، تلفن اینترنتی، پیامک و ویژگی‌ها و تجهیزات مورد نیاز ‌آنها مورد مطالعه قرار می‌گیرد و امکان به کار‌گیری هر یک از این ابزار‌ها در کتابخانۀ مرکزی دانشگاه تربیت معلم، با توجه به وضعیت فعلی این کتابخانه، بررسی می‌شود.

واژه‌های کلیدیخدمات بی درنگ، گپ زنی، پیام رسانی فوری، تلفن اینترنتی، همایش تصویری،  

برای مشاهده تمام متن (fulltext) لطفاً برروی لینک زیر کلیک نمائید: 

http://ejournal.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-204-2&sid=1&slc_lang=fa

کتابخانه های معلولان و ارائه خدمات کتابخانه ای به معلولان از ...

 اننتشار مقاله جدید بنده در مجله الکترونیکی ارتباط علمی با عنوان :کتابخانه معلولان و ارائه خدمات کتابخانه ای به معلولان از طریق وب

چکیده مقاله:

هدف از نگارش این مقاله مناسب‌سازی سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، و تبیین لزوم بسترسازی و تعامل وب با نیازهای معلولان و خصوصاً وب‌سایت‌های کتابخانه‌ای است‌. در این مقاله پس از ارائه‌‌ تعریفی از انواع گروه‌های معلول و بررسی چگونگی استفاده افراد معلول از وب‌سایت‌ها و همچنین محدودیت هایی که هر کدام از این گروه ها در کاربرد رایانه‌ها و نرم افزارها دارند. سپس راه‌کارهای آسان سازی نرم افزار و وب‌سایت های کتابخانه‌ای برای گروه های معلول بررسی می‌شود. همچنین ویژگی‌ها و وظایف متخصصانی (‌کتابداران واطلاع‌رسانان آموزش دیده ) که مسئول ارائه این خدمات به معلولان هستند، مورد توجه قرار می‌گیرند. در نهایت برای بهبود وضع موجود کتابخانه‌های معلولان با استفاده از وب پیشنهادها و راه‌کارهایی ارائه می‌شود.

واژه‌های کلیدیمعلولان، کتابخانه‌های معلولین، وب‌سایت کتابخانه‌ای، خدمات کتابخانه‌ای نوین، نرم‌افزارها، کتابداران کتابخانه‌های معلولین،  

برای مشاهده متن کامل مقاله لطفا برروی متن لینک زیر کلیک نمائید: 

http://ejournal.irandoc.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-204-1&sid=1&slc_lang=fa 

آزمون دکتری دانشگاه فردوسی مشهد

هفته گذشته آزمون دکتری دانشگاه فردوسی مشهد در روزهای پنجشنبه و جمعه 13 و 14 اسفند ماه با شرکت 63 کتابدار و اطلاع رسان داوطلب برگزار شد. من هم یکی از شرکت کننده های این آزمون بودم اما آنچنان با آماده گی بالا در آن شرکت نکردم، در کل باید گفت آزمون دکتری دانشگاه مشهد نسبت به دانشگاه های دیگر و بخصوص دانشگاه تهران از حد استاندار بالاتری برخوردار است. همچنین نحوه گزینش دانشجو در این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دیگر در حد مطلوب تری است چراکه همه داوطلبان با هر سطح معلومات و از هر دانشگاهی که مدرک گرفته اند چه دولتی و آزاد با امید می توانند شرکت نمایند و  این به دلیل داشتن سیستم آموزشی قوی حاکم بر آن دانشگاه است که دست گروه ها را در اعمال نظر های شخصی بسته است در حالیکه به عینه دیده ایم در دانشگاهی مثل تهران که 50% از امتیازات را برای مرحله مصاحبه محول نموده اند عملا دست گروه ها را در اعمال نظرات شخصی در گزینش دانشجو باز گذاشته اند و نمی توان به یقین کسی یا سیستمی را بازخواست نمود اما صحبت بر سر نحوه گزینش و تفاوت ها است به امید روزی که سیستم گزینش دانشجو در دوره دکترا همانند دوره های کارشناسی و ارشد از یک سیستم منظم و باقاعده تری برخوردار باشد.